Gymnázium Praha 4, Na Vítězné pláni (Vítězná pláň)

Skrytý nadpis

Články z intranetu...

Vyhledávání

Vodák 2016

První den jsme vyjeli od školy do kempu v Boršově. Ten byl začátkem a zároveň i úplným koncem vodáckého kurzu. Zde jsme si od předešlé třídy vyzvedli vybavení a pokračovali autobusem dál do Vyššího Brodu. Po příjezdu do kempu byl čas jen na postavení stanů a hurá na Čertovu stěnu. To byl na začátek opravdu skvělý adrenalinový zážitek. V podvečer nás pan profesor Šmíd učil, jak se odlamuje, kormidluje, přitahuje, vysvětlil nám základy bezpečnosti na vodě a další užitečné věci. Někteří z nás to i pochopili. Po úvodní teorii jsme si rozebrali lodě a vrhli se s nimi poprvé na řeku. Je jasné, že jsme si museli nanečisto zkusit, jaké to je, když se cvakneme. Teď o nic nešlo a aspoň nebudeme panikařit, až se nám to - zcela náhodou - stane u jezu. Po večeři jsme si zazpívali u ohně, aby se nám lépe usínalo.

Druhý den dopoledne jsme věnovali historii a umění v klášteru ve Vyšším Brodě. Po prohlídce jsme pak chutě naskákali do lodí a vyrazili do Rožmberku. Cestou jsme zdolali několik jezů, většina z nás se necvakla, jen pár „odborníků“ okusilo vodu. Večer nás čekalo hraní her hlavně na postřeh a poté jsme si s chutí zazpívali při kytaře.

Třetí den začal příjemnou prohlídkou hradu Rožmberk a pak zase nás pojala do svého náručí Vltava. Tentokrát byla naším cílem Zátoň, kde už na nás čekalo týpí. Abychom v noci nezmrzli, museli jsme si dojít pro dříví do lesa, nasekat ho a nanosit do týpí. To obstarali zdatní muži. A večer zase kytara a zpěv, jak to na vodě má být. Celou noc bylo nutné udržovat oheň, což se povedlo.

Čtvrtý den se časně ráno vydala parta odvážlivců na kopec, aby viděli východ slunce. Podařilo se jim to a ještě viděli duhu a přišli se s nimi přivítat kravičky. Snídani si tentokrát nikdo nevařil sám, ale objednali jsme si ji v kempu. Na doporučení pana profesora si nikdo nedal vajíčka, a proto jsme měli palačinky nebo tousty s čajem. Po výborné snídani jsme vyrazili do Českého Krumlova. Cestou jsme si zkusili sjet jeden jez pozadu a překvapivě se cvaklo pouze pár lidí. Odpoledne jsme měli volno, které jsme věnovali procházce po Krumlově. Večer si pár lidí natrénovalo, jak se bouldruje. V noci jsme vyrazili na rafty. Byl to neuvěřitelný zážitek. Krumlov, ať už ve dne nebo v noci, je opravdu překrásné město.

Pátý den jsme jeli tu samou část co minulý den na raftech s tím rozdílem, že teď zase normálně v kanoích. Kousek za kempem Zlatá koruna jsme na doporučení ochutnali vyhlášené pšeničné placky. Byly výborné. Dokonce se našlo pár odvážlivců, kteří zkusili „Labužníka“. To je placka plněná povidly a česnekem. Po utáboření na Dívčím Kameni jsme opět vyzkoušeli bouldrování a noc jsme prospali v nádherné přírodě pod širým nebem.

Poslední den už nás čekalo jen dojet opět do Boršova, umýt lodě a vrátit se zpět do Prahy. Kurz byl úžasným zážitkem a moc se povedl.