Intranet GVP - Lokální síť Gymnázia Na Vítězné pláni


Studentská odborná soutěž 2014/2015

Gymnázium Na Vítězné pláni ve spolupráci s Gymnáziem Elišky Krásnohorské (Ohradní) vyhlašují 12. ročník Studentské odborné soutěže 2014/2015. Přihlášky, prosím, odevzdávejte v kabinetě č. 106. Nejzazší termín k podání přihlášky je 28. 11. 2014. Všem zúčastněným přejeme mnoho tvůrčích úspěchů.

12.10.2014 - Autor: Petr Svoboda - Komentáře: 0

Gymnázium Na Vítězné pláni ve spolupráci s Gymnáziem Elišky Krásnohorské (Ohradní) vyhlašují pro letošní školní rok
STUDENTSKOU ODBORNOU SOUTĚŽ
Organizační statut soutěže:
1. Organizátorem Studentské odborné soutěže je koordinační rada, složená ze zástupců dvou pražských gymnázií:
Gymnázia Na Vítězné pláni
Gymnázia Elišky Krásnohorské (Ohradní)
2. Studentská odborná soutěž proběhne v měsících listopadu 2014 – dubnu 2015. Kterýkoli student gymnázií, účastnících se soutěže, se do ní může přihlásit tím, že podá přihlášku pověřenému vyučujícímu své školy. Na přihlášce stačí uvést jméno studenta, školu, třídu a předběžný (pracovní) název zamýšlené odborné práce (nebo alespoň její téma). Povinně uvede student na přihlášce rovněž jméno vedoucího své práce (vysvětlení viz v bodu 3). Nejzazší termín odevzdání přihlášky je 28. 11. 2014!
3. Po přihlášení do soutěže začne individuální samostatná badatelská činnost studenta: studium a zpracovávání pramenů a odborné literatury k danému tématu, konzultace s vedoucím práce a zejména pak vyhotovování výsledného textu písemné odborné práce s požadovanými náležitostmi (viz bod 6). Jako vedoucího své práce si může student zvolit kteréhokoli odborníka ve zvoleném tématu (učitele své SŠ, ale též VŠ a nebo pracovníka některého z vědeckých pracovišť, případně i odborníka z praxe). Student je povinen průběžně konzultovat s vedoucím práce postup svého odborného úsilí tak, aby vedoucí mohl v závěru vyhotovit odborný posudek na písemnou práci, kterou bude student odevzdávat do soutěže.
4. Student odevzdává definitivní text písemné soutěžní práce pověřenému vyučujícímu své školy. Nejzazší termín odevzdání prací je 25. 3. 2015! Odevzdávají se 2 vytištěné exempláře práce a jeden exemplář v elektronické podobě (CD).
5. V průběhu druhé poloviny března 2015 proběhnou na obou zúčastněných gymnáziích školní kola soutěže! Jejich cílem bude prověřit úroveň zúčastněných prací i jejich autorů a vybrat ty nejlepší, kteří postoupí do závěrečného kola – tj. budou obhajovat své práce na jednání studentské odborné konference, která se uskuteční v dubnu 2015 na Gymnáziu Na Vítězné pláni! Závěrečná studentská odborná konference bude probíhat ve 2 sekcích:
a) Sekce humanitních věd (jež bude posuzovat práce z oblasti věd o společnosti, tzn. dějepisu, zeměpisu, filosofie, psychologie, politologie, sociologie, práva, ekonomie apod.)
b) Sekce přírodních věd (jež bude posuzovat práce z oblasti věd exaktních, tzn. matematiky, fyziky, chemie, biologie, programování apod.).
Součástí obou uvedených sekcí budou též podsekce mladých badatelů (sem budou zařazovány práce studentů „nižšího gymnázia“, tj. studentů, jejichž věk nepřesahuje 16 let).
6. Náležitosti písemné odborné práce, kterou student předkládá do soutěže:
a. práce musí být napsána na počítači a musí být odevzdána v náležitém počtu exemplářů (viz bod 4)
b. práce musí být rozdělena na úvod (obsahující základní autorův záměr), vlastní text a závěr (obsahující celkové shrnutí výsledků, k nimž autor dospěl)
c. autor musí prokázat schopnost citovat z pramenů a odborné literatury a příslušné odkazy pak uvést i v poznámkovém aparátu a v seznamu použité literatury (v těchto otázkách by měl autorovi poskytnout radu především vedoucí jeho práce)
d. rozsah práce musí být buď minimálně 7 stran (to platí pro podsekci mladých badatelů), nebo minimálně 15 stran (to platí pro obě sekce, ovšem s tím, že např. v případě demonstrace výsledku fyzikálního či chemického experimentu není rozsah doprovodného teoretického textu rozhodující)
e. k práci musí být již při odevzdání přiložen posudek vedoucího práce (stačí stručné posouzení a v závěru pak doporučení či nedoporučení práce do školního kola)
7. Na studentské odborné konferenci, která se uskuteční v dubnu 2015 na GVP, budou předloženy a obhajovány ty písemné odborné práce, které postoupí ze školních kol. Konference bude probíhat ve 2 sekcích (viz bod 5) formou veřejných obhajob před odbornými porotami, složenými z vyučujících obou zúčastněných škol a přizvaných mimoškolních odborníků. Jednání konference se budou moci volně účastnit jako hosté jak studenti zúčastněných škol, tak jejich vyučující. V úvodu projednávání vystoupí vždy soutěžící student (dle pořadí, které bude včas vyvěšeno) a krátce představí přítomným záměr i výsledky své práce, poté bude čten posudek vedoucího práce. Následuje čtení oponentského posudku a řízená diskuse, jíž se může zúčastnit kdokoli z členů poroty i z řad hostů. Na závěr celodenního jednání konference vyhlásí předsedové porot sekcí jména studentů, kteří obsadili první tři místa – ti obdrží odměny formou poukázek na odběr zboží v OD Neoluxor a diplomy. Všichni účastníci konference obdrží potvrzení o účasti ve studentské vědecké soutěži (což bývá oceňováno zvláště při přijímacím řízení na vysoké školy).
Všem účastníkům soutěže přejeme mnoho tvůrčích úspěchů!!!

Autor: Petr Svoboda


Komentáře

Zatím nejsou k článku žádné komentáře.

Přidat komentář

Pokud máte uživatelský účet ve školní síti GVP, můžete přidat komentář okamžitě pomocí tohoto účtu.
Uživatelské jméno: Heslo:


Pokud uživatelský účet ve školní síti nemáte, vyplňte prosím následující údaje. Váš komentář bude přidán po schválení administrátorem webu.
Jméno: Příjmení:
Email:
Email slouží administrátorům pro případnou komunikaci, na www stránkách nebude uveden.
Váš vztah ke GVP: (absolvent, rodič, náhodný návštěvník webu a pod.)
10 + 1 =   Napište výsledek (ochrana proti spamu).



Na začátek stránky

Vyhledávání

Poslední články

Všechny články »

Akce a dění

  • prodloužení ISIC karty
    Prodloužení (revalidace) ISIC karty stojí 180 Kč. Prodlužujte karty vždy za celou třídu. Vyberte peníze od zájemců, pak přijďte do kanceláře č. 115 s celkovou částkou a seznamem zájemců o prodloužení platnosti karty. Pak teprve vyberte ISIC karty k nalepení revalidační známky. Děkuji Platnost ITIC karty lze rovněž prodloužit. Plháková
  • Černá otočná kancelářská židle z učebny 205
    Kdo jste si zapůjčil novou černou kolečkovou učitelskou židli z učebny 205 a vyměnil ji za značně použitou červenou židli bez koleček, prosím o její navrácení. Děkuji.
  • Knihovna je zavřená
    Vzhledem k nepřítomnosti knihovníka je knihovna příští týden zavřená. Bude otevřena následující týden. Díky za pochopení. Knihovník
  • Zkušebna ve školním roce 2020/21
    Milí muzikanti na GVP! Vytvářím týdenní harmonogram zkoušek jednotlivých kapel, které chtějí využívat školní zkušebnu. Přijďte si zarezervovat pevný termín svých zkoušek. Kdo dříve přijde, ten si termín vybírá z více možností. Pavla Imramovská
  • KMD
    Milí divadelníci, bohužel vás musím informovat, že jsme se vzhledem k současné koronavirové krizi rozhodli, že se letos KMD nebudeme účastnit. N. Brousilová a komise ČJL
  • Morava pro 6.ABC
    Po pečlivém zvážení všech skutečností jsem se rozhodl naši výpravu "Za Lovci mamutů" zrušit. Peníze vám budou vráceny proti podpisu. Prosím, zastavte se u mne. Děkuji P.E.
  • Komisionální zkoušky srpen 2020
    Rozpis komisionálních zkoušek 2020 je v následujícím odkazu .
  • Knihovna jde do finále!!!
    Knihovna bude otevřena od 22.-25.6. od 7.30 do 14.00. Pokud nebude knihovník přítomen, nechte knihy u třídního nebo na vrátnici. Děkuji
  • KMD - vrácení peněz
    Milí divadelníci, v kanceláři školy si každý předplatitel KMD vyzvedne peníze za neuskutečněná představení, odvolaná kvůli koronavirové krizi. U paní hospodářky Šimkové se zastavte kdykoli do konce školního roku, denně od 8 do 13 hodin. Děkuji Pavla Imramovská
  • Doplatek zájezdu na Korsiku
    Jak jsme již avizovali, zájezd na Korsiku byl přeložen na termín 5.-13.9. Pokud bude situace stále příznivá, je pravděpodobné, že se v daném termínu uskuteční. Prosíme tedy o doplatek na nadační účet do konce června. Pod svým VS, který vám byl již přidělen, posílejte doplatek 9 600 Kč. Pokud máte dotazy, kontaktujte mě nebo prof. Bártovou.
  • VoBaFo 2020
    Letošní turnaj VoBaFo je zrušen. Vaše přihlášky zůstávají v platnosti. Skupiny též platí. Doplníme je o další zájemce. Zejména z řad prvních ročníků. Bohužel přijdeme o "Souboj Titánů" turnaje 6.A a 4.E, do kterého v minulém ročníku promluvila 3.E. Těším se na vás a maturantům hodně zdaru u maturity i u přijímací zkoušky na VŠ přeje P.E.
  • KMD
    Vážení divadelníci, jak jsem Vás již informovala, letošní sezona skončila, a proto Vám budu vracet peníze za představení, která jste nezhlédli. Maturantům budu vracet peníze během maturitního týdne (11.6.-17.6.) , ostatním studentům pravděpodobně na začátku nového školního roku. Novou sezonu začneme také až v září. Těšme se na nová divadelní představení. N. Brousilová