Maturitní programy - 2019/2020

4.E

Chat

Filip Ježek

Anonymní webová chatovací aplikace. Mezi její přednosti patří E2E šifrované skupinové chaty a žádná trvalá data. Jednotlivé místnosti se mohou zamykat, lokálně se dá záložka se stránkou všelijak upravovat.

Dokumentace zde

Vědecká kalkulačka

Filip Kradijan Seider

Klasická vědecká kalkulačka s prioritou operátorů

Dokumentace zde

Kulečník

Tomáš Plíhal

Typický kulečník převedený do virtuálí podoby. Hráč zde může odpalovat koule pomocí tága do ďůlků. Samotných her, při kterých se využívá kulečníkového stolu je mnoho, proto moje hra nemá předdefinovaná pravidla, či počítadlo skóre (myslím, že by to možnosti s kulečníkovým stolem ochudilo). Hráči se mohou u počítače střídat (podle zvoleného typu hry), či hrát některou verzi pouze pro jednoho hráče. Samozřejmě může i vymyslet vlastní pravidla a není vázán nekreativní cestičkou, která mu říká, co dělat.

Dokumentace zde

UltraFighters

Pavel Svoboda

UltraFighters je 2D plošinovka, kde jde o to bojovat s protihráči. Každý ovládá bojovníka, který umí boxovat, kopat ve výskoku a střílet z pistole nebo z brokovnice.

Dokumentace zde

Ráďův Ultimátní Ráďa-Land

Radek Večerník

Menší demonstrace herní 3D grafiky. Hra ve svém základu napodobuje známou hru Minecraft.

Dokumentace zde

6.A

Flappy Bird - neuronová síť

David Grundfest

Tématem této práce je neuronová síť. je zde využitý modul zvaný NEAT, konkrétně NEAT-Python. Ten byl speciálně vyvinutý pro programovací jazyk Python, jako prostředí pro vývoj umělé inteligence. NEAT je implementován do nově napsané jednoduché hry Flappy bird.

Dokumentace zde

Piánko

Julie Přerovská

Piánko je jednoduchý program pro vytvoření krátké melodie, kterou lze následně pomocí nástroje LilyPond převést do notového záznamu v souboru pdf. Drobné nedokonalosti této konverze poskytují ctěnému uživateli novou inspiraci.

Dokumentace zde

Kalkulátor elektrických obvodů

Daniel Šedivý

Tento program umožňuje uživateli sestavení vlastního elektrického obvodu složeného ze zdroje elektrického napětí a rezistorů. Po složení obvodu program spočítá proud procházející jednotlivými síťovými prvky (zdrojem, rezistory), napětí na rezistorech a celkový odpor obvodu.

Dokumentace zde

GVP Simulátor

Vladimír Hořký a Michal Straka

GVP SIMULÁTOR je strategická hra. Je to reálná simulace života studenta GVP, ve které musíte řešit jeho každodenní problémy. Herní smyčka se skládá ze dvou fází, které se neustále opakují, Dopoledne a Odpoledne. Cíl hry je udržovat své statistiky (spánek, popularita ve třídě, finance...) v přijatelných mezích a dostat se až do samého závěru studia a úspěšně složit maturitu. K tomu vám pomáhají schopnosti, které v průběhu hry získáváte a vylepšujete. Jakmile některá statistika klesne pod přijatelnou hodnotu (zpravidla pod nulu), prohráváte.

Dokumentace zde

Autíčko - neuronová síť

Vojtěch Moravec

Hra spočívá v tom, že jedete po tříproudé dálnici a předjíždíte ostatní auta. Cílem je dostat se co nejdál, nenabourat do aut nebo svodidel a nevyjet z herní plochy.

Dokumentace zde

Robotický pavouk

Tomáš Nevole a Matyáš Vlk

Cílem našeho projektu bylo vyrobit a naprogramovat robotického pavouka a k němu udělat a naprogramovat ovládání. Chtěli jsme se při tom naučit ovládat servomotory a ovládat je bezdrátovým ovladačem. Zároveň jsme se rozhodli zjistit, jak nejlevněji můžeme takového robota postavit.

Dokumentace zde

6.B

Obsahovadlo

Ondřej Hamala

Obsahovadlo je program, který využívá rovnoměrně rozložených náhodných čísel pro aproximaci obsahu různých planimetrických útvarů. Jedná se o zjednodušení běžně používané numerické metody Monte Carlo, což je numerická metoda, která slouží k výpočtu integrálů, zejména těch několikarozměrných a natolik komplexních, že jejich hodnotu nelze analyticky určit.

Dokumentace zde

Miny

Lukáš Lisý

Hra podobná známé hře Minesweeper.

Dokumentace zde

Relation Grapher

Filip Špimr

Relation Grapher je program na vykreslování matematických relací - také průnik a sjednocení relací. Program vychází z nedostatků Geogebry, která neumí dobře vykreslovat relace. Největší přínos programu je možnost používat oboje hodnoty X a Y v jedné funkci - např. tan(x*y) < y. Mimo použití programu na jednoduché relace jde také program použít na vykreslování umělecky kvalitních obrázků - různými kombinacemi funkcí, proměnnými X a Y jde dosáhnout zvláštních vzorů, někdy až fraktálně vypadajících.

Dokumentace zde