Každý hráč dostane 1 kartičku opatství, 1 starostu, 1 statek a 1 vůz ve své barvě a dá si je do zásoby ke svým figurkám.
Hráč může přiložit kartičku opatství do krajiny místo svého běžného tahu, netáhne tedy ve svém tahu žádnou kartičku krajiny. Místo toho přiloží do krajiny kartičku opatství. Opatství lze do krajiny přiložit pouze na místo, které je ze všech čtyř stran obklopeno dříve položenými kartičkami (tedy do „díry“ v krajině – viz obrázek). Pokud žádná taková „díra“ v krajině není, nemůže být opatství umístěno.
Na opatství může hráč umístit svoji figurku jako mnicha. Pak pro opatství platí přesně stejná pravidla jako pro klášter.
Ve chvíli, kdy je umístěno opatství, počítají se oblasti ze všech čtyřech stran opatství jako z této strany uzavřené. Město, cesta, či klášter, které byly kartičkou opatství uzavřeny, ihned ohodnoťte.
Starostu může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Starostu lze umístit pouze do města, ve kterém zatím není umístěn žádný rytíř ani starosta – platí pro něj běžná pravidla pro nasazování figurek. Při vyhodnocení města se starosta počítá do převahy ve městě za tolik figurek, kolik je ve městě erbů (běžná figurka se počítá za 1, velká figurka z 1.rozšíření za 2, starosta podle počtu erbů) Pokud jsou ve městě např.3 erby, počításe starosta jako 3 figurky. Pokud není ve městě žádný erb, starosta se vůbec nepočítá. Bodovou hodnotu města přítomnost starosty nijak neovlivní. Po vyhodnocení města se starosta vrací zpět do zásoby hráče.
Statek může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Statek může být umístěn pouze na rozhraní čtyř již umístěných kartiček (3 umístěných dříve a právě umístěné kartičky) a pouze do místa, kde je na všech čtyřech kartičkách louka (viz obrázek).
Ve chvíli,kdy je statek umístěn, okamžitě ohodnoťte louku, na které statek stojí (stejně jako na konci hry, pokud na ní jsou sedláci). Hráč, který má na louce nejvíce sedláků, získává 3 body za každé uzavřené město na louce*. Hráči si vezmou své sedláky z této louky zpět do zásoby. Není podstatné, zda majitel statku dostane při tomto bodování nějaké body nebo ne. Statek nesmí být umístěn na louku, na které již je jiný statek. Více statků se na jedné louce může objevit pouze po propojení více luk.
*Hrajete-li s druhým rozšířením - „Kupci a stavitelé“, získává i zde sedlák společně s prasátkem 4 body za každé uzavřené město.
Na louku, na které již stojí statek, není možné umístit žádné další figurky. Pokud hráč propojí sousední louku s loukou, na které již stojí statek, bude tato spojená louka opět ihned vyhodnocena a sedláci z této louky se vrátí zpět do zásob hráčů. Při tomto bodování obdrží ten, kdo má na louce převahu, pouze 1 bod za každé uzavřené město na této louce**.
**Společně s prasátkem 2 body místo 1.
Na konci hry, při závěrečném vyhodnocení, dostane majitel statku4 body za každé uzavřené město na louce, na které statek stojí. Stojí-li na louce více statků, dostanou všichni jejich majitelé plný počet bodů za tuto louku. Statek může být vrácen do zásoby hráče drakem (z 3. rozšíření „Princezna a drak“) a nemůže být vzat jako zajatec pomocí věže (ve 4. rozšíření „Věž“).
Vůz může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Vůz lze umístit na oblast (cestu, na město nebo na klášter), kde zatím není umístěna žádná figurka, ani vůz. Vůz nikdy nemůže stát na louce. Při vyhodnocení oblasti (cesta, město, klášter) se vůz počítá jako běžná figurka. Po vyhodnocení si ovšem hráč může vybrat, zda si vůz vrátí zpět do svojí zásoby nebo ho přesune na cestu, město nebo klášter, přímo sousedící s právě vyhodnocenou oblastí. Oblast, do které byl vůz přesunut, musí být neuzavřená a neobaszená. Pokud žádná taková oblast s právě vyhodnocenou oblastí nesousedí, musí si hráč vzít vůz zpět do zásoby.
Po každém dalším vyhodnocení oblasti, ve které je vůz umístěn, sehráč opět může rozhodnout, zda si vůz vrátí zpět do zásoby nebo ho přesune do sousední oblasti. Pokud je vyhodnocena oblast, ve které se nachází více vozů, rozhodují se hráči o jejich vrácení zpět do zásoby nebo přesunu, postupně v pořadí po směru hodinových ručiček od hráče, který jeprávě na tahu.