Menu se načítá

Petice za odložení státních maturit

Jakub Drápal

14. května 2009
Na naše gymnázium došla petice za odložení státních maturit. Tento článek ji přináší v plném znění. Myslím, že není od věci si danou petici přečíst a zamyslet se nad ní, nejenom jí slepě podepsat s důvodem, že je proti státním maturitám. Od věci by ani nebyla diskuze se zapojením jak studentů, tak učitelů.  Petice je dostupná k podepsání v kanceláři školy.

PETICE STUDENTŮ, UČITELŮ A RODIČŮ
dle článku 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č.85/1990 sb. o právu petičním
Petice za odklad státních maturit
My, níže podepsání občané České republiky, nesouhlasíme se zavedením
státních maturit ve školním roce 2009/ 2010. K nesouhlasu nás vede
následující:
1) Všeobecné přesvědčení o nepřipravenosti státních maturit u
pedagogické i běžné veřejnosti.
2) Nedostatečná informovanost o průběhu státní maturity v řadách
studentů, učitelů i ředitelů škol.
3) Nedostatečné proškolení pedagogické veřejnosti, které chybí
základní informace o způsobu skládání závěrečné zkoušky.
4) Všeobecné přesvědčení o nedostatečném zajištění průběhu a
vyhodnocování zkoušek.
5) Strach o zajištění regulérnosti zkoušky (zmanipulování výsledků,
ztráta zkoušky, prosáknutí podoby testů na veřejnost ještě před
zahájením zkoušek, nedostatečná objektivita).
6) Nedostatečná vybavenost škol na pořádání státních maturit.
7) Změna pravidel závěrečné zkoušky v průběhu studia studentů na
středních školách.
8) Chybějící studijní materiály potřebné ke skládání závěrečné
zkoušky.
9) Vysoká finanční nákladnost státních maturit při neprůkazných
výsledcích.
 

Všechny zmiňované argumenty proti konání státních maturit
nás vedou k žádosti směřované na poslankyně a poslance
Parlamentu České republiky. My, níže podepsaní občané
České republiky, žádáme následující:
1) Odložení státních maturit na pozdější dobu.
2) Proškolení všech pedagogických pracovníků, kterým
bude přesně vysvětlena podoba státních maturit.
3) Zvýšení informovanosti o státní maturitě mezi studenty
středních škol a veřejností.
4) Zaručení regulérnosti zkoušek na všech testovaných
školách a učilištích.
5) Dostatečnou vybavenost škol, která zaručí hladký průběh
maturit.
6) Rozdělení maturitní zkoušky na kategorie podle typu
školy.
V naději děkujeme.
Tato petice byla vytvořena ve smyslu zákona č.85/1990
v platném znění.
V Jičíně dne 5.5.2009
Za petiční výbor:
Filip Vích, bytem Jičín, Robousy 40
Milan Měchura, bytem Lomnice nad Popelkou, Karla Čapka 1081
 

 

Komentáře

Státní maturity by se rozhodně odložit měli. Informace jsou mizivé a připravenost žádná. Jsem studentkou dálkového studia. V době, kdy jsem školu začínala se o státních maturitách pouze šuškalo, žádný z pedagogů o tom nemluvil jako o připraveném projektu, který by se měl spustit. Vážně je to fér, průběhu studia měnit podmínky ukončení? I kdybych nebrala v úvahu sebe a ostatní dálkaře, myslím a to zcela vážně, že informování nejsou ani běžní studenti. MŠMT se chlubí dobrou připraveností a informovaností, tak co takhle sejít pomyslně dolů a opravdu mezi studenty a učitele zajít a zjistit, jak to opravdu je. Do dnešního dne se na škole, kterou studuji neobjevili žádné informace, žádný plán, prostě nic.Ano,ať jsou státní maturity. Ale lépe organizačně zajištěné. A také zohledněné typy škol. Copak je fér, aby student gymnázia a student s učebním oborem s maturitou měli stéjný okruh otázek? Vážně si paní ministrně myslí, že je to dobré? Nechci posuzovat kvalitu jednotlivých škol, ale každý, komu to aspoň trochu myslí, tak uzná, že na gymnázium se chodí s tím, že se uvažuje o dalším vzdělání. U odborných škol je to samozřejmě také, ale přeci jenom jsou to školy odborně zaměřené a podle toho také výuka probíhá.A co dálkaři?Většinou jde o dospělé studenty, kteří si chtějí z jakéhokoliv důvodu doplnit vzdělání. I když se veřjně mluví o tom, že jde o samostudium, nikdy se nelze důkladně připravit na takovouto státní maturitu.Myslím, že je správné a zodpovědné žádat o odklad státní maturity. A to by měli zvážit i na MŠMT a v CERMATU.Co vy na to ?

Zamyslel se nekdo nad dalkarema? Za rok mam 20 hodin cizy jazyk a matematiku pouze v prvaku.Pristi rok maturujem. Co si asi vyberem .... Ententyky tri spaliky ...

Ještě jednou se pokusím vyjádřit k nové maturitě. Stále se ptáte, zda budete moci maturovat z Aj v obou částech nové maturity a já se stále ptám: z čeho bychom vás zkoušeli? Pokud si prostudujete nějaký materiál o nové maturitě, zjistíte, že zkouška z cizího jazyka ve státní části je komplexní, skládá se ze 4 částí - písemný test (Reading, Use of English), poslechový subtest, písemná práce (2 texty nestejné délky - dopis, recenze, kompozice pro x proti apod) a ústní zkouška. Ta se skládá ze 4 částí - 1. úvod a představení, 2. jedno obecné téma (např. nature and the environment), 3. jedno téma vypracované školou (ještě nevíme, pravděpodobně reálie zemí s oficiálním jazykem angličtina, anglická a americká literatura atd), 4. druhé obecné téma (např. travelling - formou role play). Srovnáte-li daná témata ústní části s tématy stávající maturity, zjistíte, že se není na co ptát. Co se týká ostatních předmětů, tam je situace jiná - v Čj je např. celá řada literárních období, v Mat je celá oblast teorie a látka, která není v nové maturitě obsažena. Z tohoto důvodu je možné, že bude rozhodnuto o možnosti maturovat např. z matematiky "dvakrát" a z Aj (či jiného cizího jazyka) velmi pravděpodobně ne.

Mám dotaz: Pokud by bylo umožněno maturovat z cizího jazyka (Aj) v obou částech maturity, jak by to bylo s matematikou? Mohla bych maturovat ve školní i ve státní části pouze z ní, nebo bych si cizí jazyk alespoň v jednom případě musela zvolit?

Vlastne se plne stotoznuji s panem profesorem Derkou :) jinak mi to umazlo kus textu .... takze ..: Pro nas, jako pro jednu z tech "lepsich a nadprumernych skol" se pak statni maturita stane jen komplikaci, tj. veci navic, protoze ta vedomostne tezsi, ale zaroven mnohem pristojnejsi cast bude ve skolni maturite. Je to celkove zmrsena vec, je mi vas lito :)))) sem rad ze sem nepropadl ^.^

Tady nejde ani tak o to mit vsechno stejne, jako prave o rozliseni tech skol ..... ale samozrejme praxe v nasem skolstvi vzdy nenaplnuje ideu. Proto s tebou souhlasim jen tak napul ;). Provedeni z toho dela prave jen kategorizacni nastroj komplikujici celou proceduru. V zajmu zachovani tradice se necha skolni maturita, jde zase jen o polovicate provedeni. Bud jsme rozhodnuti udelat zmenu, a provedeme ji se vsim nebo ji nema smysl delat. A to se prave nestalo, navrhla se inovace, provedla se jen cast a ve snaze zastrit jeji celkovy neuspech inovatori zacali kombinovat a predelavat, az vytvorili zmrzacenou vec. Jak vyse psala Lucka ze 4.B, pravomoci clanku v procedure maturit (myslim tim navrhovani testu, predmetu atd) se bud prekryvaji nebo nevyhovuji celkove idei jednotnych srovnavatelnych maturit. Nemluve o velmi spatne nastavene obtiznosti testu a volbe predmetu vubec. Pro nas, jako pro jednu z tech

Opožděné vyjádření k problematice: Státní maturity chětjí srovnávat studenty gymnázií, kteří se rozhodli jít studovat, učit se a pracovat převážně hlavou, a studenty učilišť, kteří si vybrali řemeslo a chtějí se živit "rukama".Všichni si jsou rovni, všichni mají stejně?Nepřipomíná Vám to něco?

Pro Lucku, ale i ostatní: Státní část je jasná a také konečná: 1. Český jazyk 2. Cizí jazyk NEBO Matematika Ve zbytku je ten největší problém, o kterém se neví a jen se spekuluje. Jenže to právě zajišťuje ředitel školy. Záleží jen a jen na řediteli, z čeho nám povolí maturovat a z čeho nikoliv. Proto pokud chcete znát "školní část" maturity, apelujte na ředitele.

Dobrý den, stále častější a hlavně naprosto odlišné ,,fámy" o státních maturitách ve mně zákonitě vyvolávají zmatek, ale i nervozitu. Stále mi není jasná její přesná podoba. První povinný předmět je český jazyk, u druhého povinného předmětu již tápu, jelikož poslední, co jsem četla, je, že druhý povinný předmět bychom si měli vybírat z cizího jazyka nebo z matematiky. Druhá část by tedy měla být vypsána ředitelem školy? A vybere konkrétní předměty, nebo tématické okruhy? Zvolí také množství předmětů, ze kterých má žák maturovat? Opravdu nemám jasno v tom, jaká je stávající podoba státní maturity, na mě čeká za dva roky. Za jakékoliv informace předem děkuji, psala jsem i do redakce Respektu, kde vyšel článek o podobě státních maturit, avšak našla jsem v něm nějaké nesrovnalosti ohledně právě povinné části státní maturity. Psala jsem jim asi před 3 týdny, zatím vím jen to, že můj dotaz byl předán autoru článku, odpověď však doposud žádná. Tak snad se víc dozvím zde. Děkuji

v kanceláři školy

Moje dva postřehy: 1)maturita z cizího jazyka by měla mít písemnou část 2)stejně tak z matiky,tady by byl ideální třeba dvouhodinový test s jen několika obtížnými příklady, ústní část by pak měla být jen z teorie Neřikám to proto, že už to mám za sebou a chci, aby to další ročníky měly těžší :) Jen se mi to zdá logické. Za patnáct minut na potítku člověk nespočítá ani obvod elipsy :) A z jazyka může odmaturovat za jedna někdo, kdo není schopen písemně se vyjádřit. O státních maturitách toho moc nevím, ale jestli se ubírají tímto směrem, pak je to podle mě dobře. Tím nechci říct, že m.zkouška má být na všech školách stejná, mluvím jen o její podobě.

Mam porad jeden a ten samy dotaz. Kde se tato petize da podepsat?

ad Drápi: Tomu tvému argumentu s politickou nedostupností ale vůbec nerozumim. Tak se změní vláda, přijde opozice, třeba odpůrci státní maturity, třeba i v křesla ministra školství. A? Když se zákon odhlasuje(nebo jeho změna), je platný tím datem; a datum jeho účinosti s tím nemá co dělat. A platný můžeš změnit, ať už začala jeho účinnost, nebo ne(byť je jedno organisačně složitější, ale priniciáplně to s tím nemá co dělat). A zrovna v rezortu MŠMT jsme často světky, toho, že se se změnou vedení mění a ruší zákony, bez ohledu na jejich účinnost.

Poznámka, že by žáci studium měli začínat s vědomím, jak by měli maturovat je správná. Jenomže jací studenti? Čtyřletí, šestiletí nebo osmiletí? Pokud bychom vzali osmileté, tak tam to je politicky naprosto nepostupné. Během studia těchto žáku by se dvakrát vyměnil parlament, třikrát či čtyřikrát vláda, přičemž by v ní byli pak i odpůrci této formy maturit. Lhůta daná zákonem, že žáci musí vědět podobu státní maturity dva roky předem (i pokud by to pak v praxi byl třeba rok a půl), mi přijde vzhledem k okolnostem celkem vpořádku a dostatečná na to, abych se naučil skoro jakkýkoliv předmět. Nucená volba mezi druhým jazykem a matematikou je samozřejmě špatná, nicméně toto není problém státních maturit. S tímto problémem bychom se měli obrátit na pana ředitele, aby povolil angličtinu v obou částech. Velmi rád bych se dozvěděl, jak bude vypadat konečná podoba maturity. Budeme ve školní části maturovat z dvou, či tří předmětů? Jaké předměty budou povinné? Máme necelý měsíc a půl do konce školního roku. Do té doby se máme dozvědět jak budeme maturovat a podle toho si vybrat volitelné předměty... Vzhledem k tomu, že teď jsou maturity v plném proudu, na úplném konci roku se to taky nedá dělat, takže nám zbývá necelý měsíc? To mi připadá hodně málo...

Souhlasim s Katou. Myslim, ze kdyby se nova maturita zavedla dejme tomu pro prvni rocniky, tak by od zacatku vedeli, zo je ceka a nemine. Pripada mi, ze nas rocnik je jak pokusni kralici. nejdrive jenom jedna prihlaska na stredni skolu, zjistilo se, ze to je blbost tak jsou jiz tri. Statni maturity podle me budou podobne. Na nas ubohych kralich se otestuje jejich nefunkcnost a potom se vse vrati k staremu, nebo aspon se nova maturita natolik upravi, ze na ni bude minimum namitek, ne jako ted. Opravdu neznam nikoho, kdo by s ni byl spokojen. Kde se da mimochodem podepsat tady zminovana petice?

Přidávám se ke komentářům, které zde narážejí na informovanost ohledně maturit. Když jsem před pěti lety šla na gymnázium, nenapadlo mě, že (zřejmě) budu nucena volit pro maturitu mezi matematikou a druhým cizím jazykem. Myslím si, že kdyby studenti byli připravováni na tuto variantu od počátku studia, celková reakce na státní maturity by byla kladnější.

.....

Nemyslím si, že z principielních důvodů by měla být maturita stejná na všech školách. Není to ani možné. Je to stejné, jako byste požadovali stejnou úroveň zakončení vysokých škol, základních škol nebo mateřinek. (když jednotná maturita, proč ne jednotný výstup ze základní školy, proč ne jednotné státnice na VŠ ?) V čem je jednotná státní maturita tak zásadní, v čem je přínosem? Budete se chlubit jednotnou státní maturitou, nebo maturitou z prestižního gymnázia? Budete se chlubit státnicemi z průměrné VŠ, nebo z prestižní univerzity? Budete mít vyšší plat nebo budete mít vyšší pravděpodobnost přijetí na VŠ? Logika srovnání úrovně maturit je lichá. Právě v rozmanitosti úrovně je školství zajímavé. Příklad: Pokud budete mít 3 gymnázia - jedno špičkové a druhé průměrné, třetí slabší, přičemž úroveň je nastavena na jediný požadovaný výstup, logicky to bude znamenat rozdílný přístup ke studiu i k maturitě u všech 3 gymnázií, a to jak u učitelů, tak i u studentů co se týče přístupu, motivace i pocitu zadostiučinění a spokojenosti s výstupem. Maturita by měla být důstojným zakončením studia, jejím logickým vyústěním v kontextu úrovně výuky, nikoliv náročným administrativním aktem, který je diktován shora. Každá škola má svou úroveň výuky a liší se i v maturitách. nikoliv zásadně, ale v drobnostech, řádově v procentech, na úrovni se podílí jak kantoři, tak i studenti. Nemějte pocit, že např. maturita z českého jazyka je na průmyslovce o 50 % lehčí. Mluvím z vlastní zkušenosti na dopravní průmyslovce, kde jsem 2 roky učil češtinu. Úroveň byla rozdílná třída od třídy - od třídy orientované na řízení letového provozu (ti by strčili naše absolventy do kapsy), přes třídy specializované na ekonomiku a logistiku (srovnatelné s gymplem) po třídu specializující se na elektro (slabý učňák). Úroveň se vždy přizpůsobila dané specializaci. "Nižší úroveň" pak byla vždy vykompenzována velmi náročnou odbornou částí maturity. Mohl bych to srovnat s přístupem studentů gymnázia, kteří si vezmou své "povinné" předměty a doplní je tím, co je pro ně nejpřijatelnější. A tak maně přemýšlím, jak se nastaví dvojí úroveň maturity na všechny typy středních škol, jak se zohlední jednotlivé specializace těchto škol. Hlásáme individuální přístup, ale nastavujeme zásadní nivelizaci, svazujeme ruce učiteli, který do této doby mohl tvůrčím způsobem učit a zkoušet, a nyní mu nařizujeme jak a co zkoušet, a tedy i jak učit !!! A to je teprve začátek, přijdou další předměty ... Proto říkám, že státní maturity je moloch, který pohltí sám sebe. Sám sebe stráví svou náročností, nepružností, nákladností a především je to kolos stojící na hliněných nohách, kterými jsou frustrovaní učitelé, kteří se s pojetím státní maturity neztotožnili.

kdyz je podoba znama jiz tri roky,tak mi rekni,proc teprve tento rok jsme treba dostali seznam prectenych knih?proc teprve tento rok jsme dostali minimalni skoleni?Proc teda vetsina profesoru rika,ze vubec nevi,jak to bude vypadat?Proc koluji jeden den nejake informace a druhy den koluji jine?Kdyby to bylo pripravene,tak by to vypadalo uplne jinak.A kdyby ten system doposud nefungoval,tak by byly statni maturity zavedeny uz za nasich rodicu.A uprimne v devate tride si vybiras,kam chces jit,je to tva volba..ty sisi vybrala gympl,klidne si mohla jit na nejaky ucnak,kde by to treba bylo o neco mozna lehci,a stejne jako ty sis vybrala gympl,tak nekdo jiny proste nechtel jit na gympl a chtel jit na ucnak,ptz se treba nechtel tolik ucit a chtel jit treba delat nejake remeslo,tak proc by mel delat stejnou statni maturitu na stejne urovni jako my?A ze ma maturitu stejnou jako my?A co?Myslis,ze je to o maturitnim vysvedceni vsechno?Ne neni,snad jde o znalosti,zkusenosti a tve vedomosti a o to jak se umis uplatnit,tak si myslim,ze je tenhle argument dost zbytecny..Jestli ti vadi,ze se musis ucit latku navic,tak si mela jit na jinou skolu,ale ne jit na gympl a pak si stezovat ,ze se nekdo uci o neco mene...ty sis vybrala sama...

nesouhlasim se statni maturitou v roce 2010 z duvodu jiz zminenych!

Pro Markétu: podoba maturity je známá už cca tři roky (viz. web) Proč měnit něco, co několik desítek let funguje? Protože to nefunguje správně. Podle mě je fér, aby hlavně čeština byla stejná pro všechny, protože většina středních škol a učňáků dá maturitní vysvědčení skoro zadarmo. A my, co se dřem na gymplu s vysokou úrovní, bychom ho neměli získat, protože jsme na "těžší" škole? Naše mateřština by měla být stejný pro všechny, i pro ty, co jsou na "lehčích" školách. Proto to sjednocení...

Rada bych taky k teto diskuzi pridala komentar.Nemam nic proti zmenam,ackoliv je pravda,proc kdyz neco nekolik desitek let funguje,proc se ma neco menit..Myslim si,ze je plno akutnich ,,problemu" ,ktere se neresi ci prechazi!!Ale budiz prizpusobila bych se nove veci,ale teprve tehdy,kdybych jsem sla na gymnazium s jasnymi fakty,byla bych jasne obeznamena s tim,co me ceka!Teprve pak bych byla zticha,ale je normalni,kdyz mi na konci tretiho rocniku sdeli,ze podoba maturity,se kterou jsem pocitala cele 3 roky,se uplne meni?!A jeste k tomu ani tu jasnou podobu neznam?Jestli mi tu nekdo tvrdi,ze zna jasnou podobu novych maturit,tak se ptam,jak je mozne,ze nekolik stovek ne-li tisice studentu a profesoru ji sama nezna?To svedci o tom,ze neco neni v poradku ,a to v takove dulezite veci jako je maturita,je nepripustne!

Připadám si jako pokusný králík...Zas to budu já s celym timhle ročníkem kdo bude zkoušet něco, co už proto, že existuje "lehčí" a "těžší" varianta absolutně postrádá smysl, a navíc, k tomu aby někdo maturoval z více než jednoho jazyka vás nikdo donutit nemůže takže si myslím že tam ta angličtina bude i 2x, protože rozhodně s tím, jak se na naší škole vyučují některé jazyky, to nebude dost dobře možné.

Ta poslední informace ohledně možnosti maturování z AJ pouze jednou není příjemná. Horší je snad jen to, jakou formou jsem se to dozvěděl.

nechci být jen negativista, ale např.: ad bod c) pí prof. Haškovcé: vše je řízeno z centra a odpovědi mohou být nejednoznačné --> není to dobře připravené (nechá se to odladit tak, aby se nejednoznačnosti a logické chyby odstranili - a to patří do přípravy)

Petici za odložení státní maturitní zkoušky z cizího (anglického) jazyka nepodepíši, neboť pro to není žádný důvod. Pokud totiž budu upřímná, tato zkouška připravena je (až na některé organizační záležitosti, např. proškolení těch, kteří budou dohlížet na průběh zkoušky, zadávat testy a hodnotit - na to je ale ještě čas a harmonogram je připraven). To ovšem neznamená, že jako učitel nemám k SMZk žádné výhrady. Mám, a to docela dost. Pro představu uvedu jen některé. a) zkouška je časově, organizačně a finančně velmi nákladná b) chybí provázanost a návaznost se studiem na VŠ (to ovšem není věc MŠMT, ale VŠ), chybí motivace studentů zvolit si vyšší úroveň zkoušky (cca úroveň FCE), v současnosti je jen na nich jakou úroveň si zvolí c)u písemného testu (Reading, Listening, Grammar and Use of English) je vše řízeno z centra, ačkoliv některé odpovědi mohou být nejednoznačné d) oprava písemné práce formou analýzy trvá poměrně dlouho (odhadem asi 1 hod práce na studenta) a zase tolik nového nikomu nepřinese e) většina ústní části je dána předem, jako zkoušející "papouškuji" předem dané dotazy, chybí veškerá možnost kreativního přístupu (asi by tím byla narušena jednotnost) To jsou jen některé z výhrad, které k chystané SMZk mám, přesto musím tvrdit, že odložením se nic nevyřeší. Jako učitel Aj vím, co se bude zkoušet, jak se to bude zkoušet i kdy - tutíž je jen na mně se s tímto úkolem vyrovnat a připravit na něj i studenty :) Pro Jakuba D. - pokud nedošlo k přehodnocení rozhodnutí vedení školy, z Aj se bude moci maturovat jen jednou, tedy buď ve státní části nebo ve školní. Jsem si jistá, že se vše včas dozvíte.

Souhlasím s Jakubem. Jelikož mám informace o Statání maturitě z první ruky, mám dostatek informací, jak to bude probíhat a oč jde. Mohu říci, že opravdu připravená je. Dostala jsem do rukou různé časopisy a noviny, kde byly rozebrány všechny předměty. Rozeslala jsem je po naší třídě a za pár dní jsem se dozvěděla "já to nečetl, má to cenu"? Tak proto nejsou studenti ani učitelé připravení. Někteří jsou prostě líní si to přečíst a pak vykřikují, že jí nechtějí, když ani nevědí, oč jde. Ale nechci křivdit všem. Jsou tací, co si to prostudovávají. Cermat říká, že z telefonátů, které k nim přicházejí, ani většina ředitelů neví, oč jde, a tím pádem ani nemohou říct kantorům a studentům přesné a pravdivé informace o maturitě. Dle mého je čeština a cizí jazyk/matematika velice dobře rozebrána jak na webu, tak v brožurách. Ale co s tím zbytkem? To záleží na řediteli, doufám, že ten náš nám dá vědět dostatečně dopředu, na co se připravit v té "školní". Pokud jsem se někoho dotkla, omlouvám se. PS: asi je zřejmé, že můj podpis na petici neuvidíte :-)

Je tu řeč i o informovanosti zainteresovaných. Pokdu beru info, které se ke mne dostalo v průběhu tohoto školního roku, tak si nemůžu zas tak moc naříkat. Každý student dostal několik letáků, kde byla popsána státní maturita a byla pro ně připravená velmi dobrá webová stránka. Jistě petice má význam v tom, že se obyvatelstvo zapojuje do veřejného života. Nicméně by se mělo zapojit dobrou formou. O podepsání petice, která by se zabývala odložením státních maturit, bych uvažoval, nicméně musí mít také dobrou formu a musí v nich býti dobře popsané problémy. To v této petici nevidím a proto jsem proti ní. Stejně jako v jiných oblastech bych nechtěl vidět, aby cíl světil prostředky. Tedy, že nám jde o to, abychom odložily státní maturity a tudíž podepíši cokkoliv. Neměli bychom se na škole učit pouze přístup k demokracii, ale zdravý přístup k demokracii.

zrovna radar bych sem jako příklad moc netahal, protže zabíjení velryb bude sotva kdo přímo, jednoznačně a otevřene podporovat, ale kolem radaru bylo dost různých výzkumů veřejného míní, s nejednozančnými výsledky ;)

Nechci znit jakkoliv pesimisticky, ale kdyz si vezmete, kolik petic uz se statu (nejenom nasemu) napsalo a kolik dotycnych zadosti bylo pak doopravdy vyslyseno..? Velryby se zabijej dal, radar nejspis taky bude. Nenadelas nic. (nicmene je fer studovat alespon s urcitou jistotou, ze vis, co te v poslednim rocniku ceka)

A to já se zase klidně a rád podepíšu. Mám totiž takový pocit, že na ministerstvu nikoho nezajíma náhled studentů, ředitelů škol či samotných vyučujících, tedy lidí, kteří se přímo pohybují ve školství. A upřímně lituju všech profesorů, protože jestli máme někdy v květnu 2010 skládat tuto novou maturitu, tak si opravdu "užijí své". Závěrem ještě přihodím své, proč měnit něco, co zde (podle mě) funguje/fungovalo tolik let?! Myslím, že ve školství je spoustu jiných věcí, které by stály za vyřešení.

Kdyby byla petice za zrušení státních maturit, okamžitě bych ji podepsal. Státní maturity je nesmyslný moloch, co pohltí sám sebe. Problém je v tom, že pokud bylo prohlášeno, že státní maturity budou, bude to nutné vypít do hořkého konce jak studenty, rodiči, tak i kantory... Nová ministryně prohlásila, že má z připravovaných státních maturt "dobrý pocit". Jestliže ministryně školství rozhoduje podle pocitů, a nikoli podle argumentů, logiky a rozumu, pak je osud českého školství zpečetěn.

ad Drápi: 1- v bodě jedna se píše (mimojiné) o všeobecném přesvědčení pedagogické veřejnosti, a tato je v této otázce určitě stakeholderem -> odpověď na tvoji řečnickou otázku je: "ano, tenhle bod má cenu." Navíc, i pokud by to všeobecné přesvědčení nekorelovalo se skutečností, tak je to fakt a může být cenné o tom vládu, spravit; a ano, MŠMT by to mohlo změnit, možní i mělo (ne žádná populistická honba za řešením, které by bylo líbivé pro většinu, ale třeba celková lepší informovanost, by pomohla - ano je tu webová stránka, kde se informace dají najít, ale někde je chyba, pokud se informace nedostaly v původní podobě ke koncovým uživatelům - neříkám, že to je nutně chyba MŠMT) 2- Petice neztrácí nutně význam, pokud nebudou plně uskutenčněny požadavky z ní vyplívající; pořád má svůj význam aktivně participovat na veřejném životě, komunikovat s politickou representací, byť některé způsoby mohou být vhodnější a účinější, jiné méně, tak i zde, myslím platí: "Lepší nějak, než vůbec." ...a btw: taky ji nepodepíšu.

K této petici bych měl několik připomínek. Asi největší problém vidím formulaci bodu 1 a 4, kde se argumentuje všeobecným přesvědčením. Takže v tuto chvíli nás již nezajímají fakta, ale bavíme se o obrazu, který vytvářejí naše média. Navíc to není něco, co by MŠMT mohlo změnit. Jakou cenu tedy mají tyto body? K bodu 2. Kohokoliv státní maturita zajímá, tak zde je připravená stránka http://www.novamaturita.cz >www.novamaturita.cz, na které se dá vyčíst skoro vše potřebné k státní části maturity. Co se týká neinformovanosti studentů na naší škole, tak ta se netýká toliko státní části, ale profilové (školní) části maturit. Nevíme, jestli budeme moci maturovat z některých předmětů v obou částech, případně neznáme okruhy ve školní části. Nicméně toto není problém státní části maturit, ale spíše problém školy. Už je čas, abychom věděli, jestli budeme moci maturovat z angličtiny v obou částech maturit. Do několika týdnů si budeme vybírat volitelné předměty. Jak si je máme vybrat, pokud nevíme z čeho budeme moci maturovat? Tímto bych chtěl taktéž apelovat na profesory a pana ředitele, aby vydali své konečné rozhodnutí. K této petici by šlo napsat daleko více, nicméně, již takto dlouhý komentář nejspíš nebude čten celý. Po prostudování webových stránek nových maturit by některé body z petice odpadly. Jiné nepovažuji za rozumné, či schopně argumentace a proto petici nepodepíši. Na úplný závěr. Nová ministryně oznámila, že státní maturity budou a nic tomu nezabrání. Takže tato petice trochu ztrácí význam. Nicméně rozvinout zde debatu o podobě školní části by jistě nebylo od věci.

Na žádost autora byl 15.5. v 11:10 upraven nadpis a perex článku. Původně tam byl text "za zrušení státních maturit".

Kubo, takový nekorektní nadpis a perex :) Vždyť v ta petice nikde nic o úplném zrušení nemá - už nadpis petice je jasný, a následně to plyne i asi z obou dalších částí. Do titulku jsi mohl třeba převzít název petice(asi optimální varianta) anebo, když už to rušení, tak dodat třeba "za zrušení ... v roce 2009/10" ...no ale nepřeme se příliš o formě ;)

Nejste přihlášeni - komentář bude přidán po schválení adminem