Menu se načítá

Výměnný pobyt ve Španělsku

Reinosová Nikola

19. června 2023

V termínu od 29. 5. do 2. 6. 2023 se sedm studentů z 2.C a dvě studentky z 3.B společně s paní profesorkou Nikolou Reinosovou zúčastnili výměnného pobytu se španělskými studenty ve městě poblíž Barcelony, Granollers.

Náš výlet začal v pondělí 29. května o půl deváté ráno, kdy jsme se všichni sešli na letišti Václava Havla, odkud jsme s menším zpožděním kolem jedenácté hodiny dopolední odletěli do Barcelony. Let trval přibližně dvě a půl hodiny a před druhou hodinou odpolední jsme již stáli na letišti v hlavním městě Katalánska, Barceloně. Odtud jsme následně vlakem odjeli do našeho cílového města, Granollers. Na nádraží nás už čekali naši hostitelští studenti, u kterých jsme po čtyři noci bydleli. Odpoledne většina z nás strávila prohlídkou Granollers v doprovodu španělských studentů.

Další den jsme začali třemi vyučovacími hodinami ve škole našich hostitelů. Přestože jim škola začíná v osm hodin, stejně jako u nás, většina studentů přichází až několik minut po osmé. Nejdříve jsme absolvovali hodinu biologie, během které jsme vyplňovali pracovní list v katalánštině, takže nám naše španělština moc nepomohla, ale na druhou stranu nás překvapilo, že přestože jsou studenti stejně staří jako my, učí se to, co jsme my probírali přibližně před půl rokem. Následující dvě hodiny jsme na hodinách španělštiny prezentovali naše prezentace o České republice a Praze a hráli hry ve španělštině. Po krátké přestávce jsme se přesunuli do centra Granollers, kde nás společně s hostitelskými studenty čekala krátká soutěž na téma „Co se v Granollers nachází“. Po soutěži nás autobus odvezl na pláž, kde jsme strávili většinu odpoledne. Voda nám přišla překvapivě příjemná, akorát ke koupání, na rozdíl od Španělů, podle kterých moře bylo moc studené. Večer jsme se ještě byli podívat na trénink tradičních Castells, neboli stavění lidský věží. Poté si nás naši Španělé vyzvedli a šli jsme s nimi domů.

Španělským studentům prezentujeme Prahu a Českou republiku.

Ve středu jsme bez Španělů vyrazili do Barcelony, kde jsme navštívili Park Güell navržený katalánským architektem, Antonim Gaudím. Tam se nám nejvíce líbila neobvyklost architektury parku. O obědové přestávce jsme pobývali v nákupním centru Arenas de Barcelona, které bylo původně využíváno jako býčí aréna. Ze střechy nákupního centra jsme měli nádherný výhled na krásy Barcelony. Potom jsme vyrazili na procházku po historickém centru Barcelony s krátkou přestávkou na tržnici Mercado de La Boqueria, v níž bylo mnoho stánků s nejrůznějším zbožím, ale kvůli obrovskému počtu turistů toto místo ztrácelo svou atmosféru. Okolo půl sedmé večer jsme se vlakem vrátili zpět do Granollers, kde si nás opět vyzvedli naši ubytovatelé.

Procházka po gotické čtvrti v Barceloně.
Park Güell
Parc de la Ciutadella

Čtvrtý den jsme znovu navštívili Barcelonu, tentokrát i se španělskými studenty. Tam jsme se podívali do budovy od architekta Antonia Gaudího, La Casa Milà neboli La Pedrera. Velmi nás nadchla její neobvyklost a motivy, kterými se Gaudí inspiroval. Po krátké polední pauze jsme se opět prošli po centru Barcelony, kde jsme mohli vidět také Gaudího katedrálu Sagrada Família. V podvečer jsme se se Španěly vrátili domů. Tam nás čekal poslední večer s rodinami, během kterého jsme si museli zabalit na cestu domů.

La Pedrera

Páteční ráno jsme se znovu zúčastnili několika hodin ve španělské škole. Hráli jsme kahoot na matematice, doplňovali slova španělských písniček a prezentovali naše prezentace. Poté jsme se vydali k lezeckým stěnám. Zde si někteří zkusili lezení poprvé a jiní jen zlepšovali své dovednosti a zkoušeli, které nejtěžší trasy jsou schopni pokořit. Potom jsme se přesunuli zpět do školy na rozlučkový oběd se Španěly, definitivně jsme se s nimi rozloučili a vyrazili na vlak, který nás odvezl zpět na barcelonské letiště. Kolem šesté hodiny jsme už seděli v letadle a po osmé večer jsme se všichni rozloučili na letišti v Praze.

Institut Celestí Bellera

článek napsala Nela Kemlinková, 2C

A zde ještě několik postřehů našich studentů:

Přišlo mi zajímavé se podívat, jak probíhá vyučování i v jiné zemi. Naše škola je ve srovnání se školou v Granollers mnohem organizovanější a alespoň podle toho, jak hodiny probíhaly, máme i víc pravidel.

Josefa Markvartová, 2C

Výměnný pobyt jsem si moc užila a bylo zajímavé poznat, jaký je každodenní život v jiné zemi. Mimoškolní program byl zajímavý a pestrý. Se spolužáky jsem se na výletě sblížila a našla jsem si nové španělské kamarády.

Klára Fialová, 2C

Velmi mě zarazilo, jak probíhá výuka ve Španělsku. Přijde mi mnohem méně disciplinovaná než v Česku. Naproti tomu jsem byla mile překvapená z ochotných a přátelských španělských studentů i učitelů.

Tereza Malinovská, 2C

Ve Španělsku se mi moc líbila přívětivá atmosféra, která tam všude panovala. Lidé jsou tam hluční, ale velmi přátelští, takže jsem si pobyt tam velmi užila.

Anežka Bartalošová, 2C

Jelikož jsem byla ve Španělsku poprvé, překvapila mě přátelskost a chaotičnost této země. Moje hostitelská rodina byla velice vstřícná a líbilo se mi, že i přes moji prvotní trému se se mnou snažili komunikovat. Jsem velice ráda, že jsem měla tu možnost Španělsko navštívit a seznámit se s novými lidmi.

Michaela Pavlová, 2C

V Barceloně mě nejvíce překvapila Gaudího architektura, zejména Park Güell. Dalším plusem pak byla příjemnost místních.