Maturitní ročník: Média



Mediální seminář

Hodinová dotace: jednoletý seminář - 2 hodiny týdně

Mediální seminář

Cíle předmětu:

Seminář je zařazen do vzdělávacího okruhu Jazyk a jazyková komunikace

Seminář si klade za cíl seznámit studenty se specifiky dnešních médií, jejich vlivem na náš život a rolím, které média v současném světě mají. Studenti blíže poznají informativní roli médií i jejich schopnost formativní, seznámí se s psycholingvistikou fungující v žurnalistice, budou se věnovat reklamě. V semináři budou rozvíjet svou mediální gramotnost vlastní tvorbou a praktickým nácvikem redakční práce.

Studijní požadavky:

1. pololetí:
psaná žurnalistika - věnujeme se jednotlivým slohovým útvarům (zpráva, reportáž, recenze, fejeton) - čteme je, rozebíráme a sami je studenti píší.

2. pololetí:
etika novináře, nová média, reklama - vytváření reklamy, píší se úvahy na probíraná témata.

V obou pololetích je povinností vytvořit jedno číslo školního časopisu tohoto semináře. Rozdělení pracovních pozic v redakční radě, nácvik činností - šefredaktor, redaktor, editor, grafik.

Povinnost účastnit se exkurzí - redakce novin, časopisů, televizních stanic, výstavy fotografií a pod.

Obsah učiva:

učivo

    • Učivo
    • Masová média ve společnosti
    • Novinářská etika
    • Textové žánry tištěné žurnalistiky
    • Struktura tiskovin; práce redaktora, editora, grafika, obrazového redaktora
    • Mluvená žurnalistika a nonverbální komunikace
    • Reklama jako součást současné publicistiky